Tuesday, September 17, 2013

KES KELLEGA KÄIB

        Tegelikult seda me tõenäoliselt teada ei saagi. Ka minu valimisteemalistest kirjatöödest vastust ei tasu otsida. Persoonideni laskumiseks pole mul tahtmist ega õigustki. Seepärast sirvige Puka vallas esitatud valimisliitude ja erakondade nimekirju ja naerge,imestage, pettuge või sajatage-igal oma vaba valik. Olen eelnevalt korduvalt rõhutanud, et Puka valla juhtimine vajab uuendamist. Ja palun, esimene julge samm on astutud. Meie-teie valikuvõimalused selleks on avardunud. Pilk ajalukku : oli esialgu valimisliit KODUVALD, siis valimisliit MEIE KODUVALD (kelle?-meie!)  ja naljaga pooleks mõtlesin- tänavu tuleb valimisliit MINU KODUVALD (kelle!) Õnneks nii ei juhtunud ja valikuteks lausa viis võimalust. Õpilaslikult lähenedes siis: väga hea- hea-rahuldav-halb ja väga halb. See on selgelt illustratiivne ja pole vajadust ega mõtet valimisnimekirjasid lahterdama hakata. Üks on aga enam kui selge uuendusteks on vaja muudatusi, vastasel korral läheb tulevikus kõik vanaviisi.  Valikud on iga valija enda teha ja otsustada. Hea oleks enne otsustamist kellele hääl anda selgusele jõuda, kellel on tõeline soov anda panus elu parandamisele vallas, kellel pelgalt valitsemisiha. Selgituseks ehk niipalju, et lõpptulemuse, mitu kanditaati pääseb nimekirjast volikokku määrab nimekirja poolt kogutud häälte arv. Suure tõenäosusega neli nimekirja ületavad valimiskünnise ja igast nimekirjast kahel on koht volikogus "broneeritud". Seega jääb jagada vaid 3 mandaati. Milliste nimekirjade vahel ja kuidas need jagunevad ei julge ega oska ma ennustada. Loomulikult on mul oma ootused ja lootuski. Ka selge, ning ühene arvamus on. Aga sellest kirjutan mõne päeva pärast.   

No comments:

Post a Comment